УВАГА: ПРОЕКТ НА ЕТАПІ ТЕСТУВАННЯ ТА НАПОВНЕННЯ

ТІ, ХТО РЕПОСТИТЬ ФЕЙКИ, ЯВЛЯЮТЬСЯ СПІВУЧАСНИКАМИ ЗЛОЧИНУ ТА СПРИЯЮТЬ ПРОГРАШУ УКРАЇНИ В ІНФОРМАЦІЙНІЙ ВІЙНІ

За основу автори взяли викриття фейкової новини про чоловіка, що увірвався до школи у Душанбе з наміром зґвалтувати ученицю 4-го класу.

Користувачам рекомендують виконати декілька простих дій:

    1. Переглянути сайт-першоджерело на наявність кричущих заголовків та засилля дешевої банерної реклами з сумнівними товарами (супердієти від зірок, народні рецепти, пігулки для підвищення статевого потягу). Зазвичай ресурси, що мають такі характеристики, продукують фейки задля збільшення обсягу своєї рекламної аудиторії. Тому слід перевірити, чи новина присутня на інших сайтах.

    2. Перевірити дату публікації. Зазвичай автори фейків просто беруть стару новину, змінюють в ній декілька деталей та видають за нову.

    3. Перевірити обкладинку новини. Якщо автор називає її фотодокументом з місця подій, є причина перевірити це за допомогою функції Google «пошук по картинці». Може виявитися, що на «фотофакті» щось додали чи прибрали за допомогою фоторедактору. Або ж обкладинка взагалі присвячується іншій, старішій новині.

 

Ролик підготовлений в рамках субпроекту по медіаграмотності, що впроваджується разом з Інтерньюз в рамках проекту «Сприяння стабільності та миру в Центральній Азії». Фінансову підтримку проектові надає Європейський Союз.

Більше про інструменти, що допоможуть вам виявити фейки та протидіяти ним, ми вже писали у цьому матеріалі.

Також нагадаємо, нещодавно один з дослідницьких центрів НАТО перевірив військовослужбовців на готовність надавати конфіденційну інформацію про себе у соціальних мережах. Про результати цього експерименту можна прочитати тут.

Джерело: https://ms.detector.media/mediaprosvita/mediaosvita/u_tadzhikistani_navchayut_yak_rozpiznati_feykovi_novini/